24 Ağustos 2013 Cumartesi
İlköğretimde Sıfırın Öğretimi
İlköğretimde Sıfırın Öğretimi
İlköğretimde sıfırın öğretimi 1,2,3,4,5,6,7,8,9 rakamlarının öğretiminden sonra gelir.Sebebiyse sıfırın öğretiminin zor olmasıdır. Sıfır yani yok demektir. Buna biz soyutun soyutu diyeceğiz.
Sıfır olmayanı temsil eder, aynı zamanda varlığın varoluş silsilesi içerisinde bir zaman sonra varolanın bitmesine de işaret eder.Zımnen sıfır olmayandır.
Biz işin felsefi boyutunu derinleştirmek yerine basit bir şekilde çocuklara nasıl kavratılır bunun üzerinde duracağız.İfadelerimiz eksik olabilir.Siz kendinize göre değerlendirip düzeltip alırsanız daha uygun olur.
Sıfır nasıl öğretilir?
Aşağıdaki örneği inceleyiniz.
Elimizde su dolu bir bardakla sınıfa gireriz.
Şu soruları çocuklara sorarız:
1. Çocuklar elimde ne görüyorsunuz?
2. Bu bardağın içinde ne var?
3. Peki ben bu suyu içersem bardakta nasıl bir değişme olur?
4. Bardağın boş olması ne anlama gelir?
5. Yokluk ifade eden bu boşluktur.
Daha sonra bardağın içine 2-3 tane kalem yerleştirilir.Ve teknik açıdan yukarıdaki sorularla benzetilerek sorulur.Bunun ardından kalemler çıkarılır ve tekrar sorgulama yapılır.
Bu işlemin ardından boş ve yok kavramları çocuklara kavratılır.
Bu işlemin ardından sıfırın sembolü tanıtılır.
Önce öğretmen kendisi bizzat sıfırı yazar ve çocuklara gösterir.
Sonra çocuklarla birlikte herhangi bir düzlem üzerinde hayali olarak yazar.
Ardından çocukların her birine ayrı ayrı nasıl yazılması gerektiğini davranış olarak kavratır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder