Matematik Öğretimi
Bu başlığımızda ilköğretimde matematik öğretiminin nasıl yapılabileceğini gerekçeli olarak anlatmaya çalışacağız.Başlarken matematiğin soyut bir kavram olduğunun bilinmesi gerekir.Matematik elle tutulur bir şey değildir.O halde biz matematiği anlatırken bireylere çağrışım yaptıran faktörleri kullanacağız.Bu faktörler çevremizde gördüğümüz herşey olabilir.Fakat çocuğa bunu kavratırken çocuğun çevresinden örnekler vermek çok daha sağlıklı olacaktır.
Çocuk zihinsel olarak somut dönemde bulunması itibariyle matematiği anlamakta güçlük çekebilir.Bu noktada çocuğun yaşayacağı herhangi bir öğrenme ve algılama sıkıntısı çok büyütülmemelidir.Çünkü çocuk henüz etrafında cereyan eden olayları salt görünen yönüyle görmektedir.Olay ve olguları yorumlama kabiliyeti gelişmemiştir.
Hal böyleyken çocuğa matematiği nasıl öğretiriz?
Bu konuda birçok görüş olmakla birlikte biz kendi algıladığımız kadarıyla öğretimin nasıl yapılacağını ve püf noktalarını açıklamaya çalışacağız.
Çocuklar yeni şeyleri öğrenirken zihninde şemalar oluşur.Fakat bu şemalar oluşurken öncelikle zihninde öğrendiği şeyle ilgili benzer bir şema arar,bulamazsa yeni bir şema oluşturur.Misal olarak çocuk zihninde eşek şemasını oluşturmuştur.Bununla birlikte çocuk bir zebra görürse ne olur?!İşte o durumda çocuk öncelikle zebraya eşek diyecektir.Çünkü zihninde zebra şeması yoktur.En benzer şema ise eşek şemasıdır.
Bu noktada o eşek şemasından daha başka bir zebra şeması oluşturulması gerekir.Bunun için zebranın tanıtılması lazım gelir.O halde biz de çocuğa öğreteceğimiz şeyleri öncelikle ve iyi bir şekilde tanıtmalıyız.
Bir sonraki yazımızda “İlköğretimde rakam öğretimi” ni anlatacağız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder