29 Ağustos 2013 Perşembe

Yurt Dışında Eğitim Bursları

Lisansüstü eğitimde yurt dışı öğrenim bursları...

TÜBİTAK Bursları

Bilim Adamı Yetiştirme Grubu (BAYG) tarafından yürütülen:

Lisansüstü Eğitim Destek Programları

* Yurtdışı Araştırma Burs Programı (NATO-A2)
* Doktora Burs Programı (NATO-PC A1)
* Araştırma Burs Programı (NATO-PC A2)
* Lisansüstü Yaz Okulu Destekleme Programı
* TÜBİTAK/TÜRK-ALMAN Jinekoloji Derneği Yurtdışı Araştırma Burs Programı

Doktora Sonrası Araştırma Destek Programları

* Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı (NATO-B1)
* Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı (NATO-B2)
* Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı (BAYG-C)

Uluslararası Bilimsel Anlaşmalar Çerçevesinde Yürütülen Programlar

*TÜBİTAK-DFG Bilimsel Değişim Burs Programı
* TÜBİTAK-ESEP Avrupa Bilimsel Değişim Burs Programı
* TÜBİTAK-Macaristan Bilimler Akademisi Bilimsel Değişim Burs Programı
* TÜBİTAK-British Chevening Burs Programı

Başvuru:

TÜBİTAK - BAYG

Atatürk Bulvarı No:221
06100 Kavaklıdere Ankara

Tel: (312) 4685300 - 2201
Faks: (312) 4272382


Türk Eğitim Vakfı Bursları

Milli Eğitim Bakanlığı Bursları

Milli Eğitim Bakanlığı her yıl ikili kültürel anlaşmalar çerçevesinde Yabancı Hükümetlerce Hükümetimiz emrine verilen burslarla ilgili işlemleri yürütmektedir.

Başvuru:
Milli Eğitim Bakanlığı
Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
Bakanlıklar - Ankara

Tel: (312) 4182189
Faks: (312) 4184553

Uluslararası Kuruluşların Bursları

- Avrupa Birliği Komisyonu:

* European Comission Joint Research Project Commission of the European Communities


Adres:
Square Eugene Plasky
1040 Brüksel - BELÇİKA

Tel: +32(322) 736 0011
Faks: +32(322) 736 0033

* Directorate-General I for External Relations

Adres:
200, Rue de la Lor
1049 Brüksel - BELÇİKA

Tel: +32(322) 299 1111
Faks: +32(322) 299 0204


* Directorate-General XII for Science, Research and Development

Adres:
75, Rue Montoyer
1040 Brüksel - BELÇİKA

NATO Bursları

Burslar TÜBİTAK vasıtası ile dağıtılmatadır.


Başvuru:

TÜBİTAK - BAYG

Atatürk Bulvarı No:221
06100 Kavaklıdere Ankara

Tel: (312) 4685300 - 2201
Faks: (312) 4272382


UNESCO Bursları

İhtisas sonrası araştırma bursları verilmektedir. Süre, en az üç ay, en fazla 9 aydır.

Başvuru:

UNESCO Türk Milli Komisyonu

Göreme Sokak No:7
Kavaklıdere 06680 - ANKARA

Tel: (312) 426 5894
Faks: (312) 427 2064

Burs arayanlara bazı tavsiyeler

Günümüzde gittikçe artan eğitim giderleri karşısında hem Türkiye için hem yurtdışı için burs bulmanın önemi daha da arttı...

Ancak uzun başvuru süreçleri, aranan ayrıntılı şartlar karşısında çoğu zaman öğrencilerin böyle karışık yollardan geçip burs alabileceklerine olan inancı yitirdiklerine şahit oluyoruz. Oysa, bütün başvuru zorluklarına ve burs kıtlığına rağmen yine de göstereceğiniz kararlılık sayesinde eğer aranan şartları yerine getiriyorsanız sizin de eğitiminiz için bir burs sağlayabilmeniz mümkün!

Bu kural Türkiye için olduğu kadar yurtdışı için de geçerli.

Önemli olan okuduğunuz eğitim dalı, eğitim seviyesi veya okula yönelik mevcut burs imkanlarına ulaşıp gerekli formaliteleri yerine getirmeniz. Bunu yaptığınız sürece er ya da geç, az ya da çok bir şekilde burs alma olanağınız doğmuş olacak.

Tabi bu alanda da mevcut rekabette öne çıkabilmek için ciddi avantajlara sahip olmak zorundasınız. Bunların başında okul basariniz ve okul dişi toplumsal aktiviteleriniz geliyor. Okulda ortalama bir not durumu ve hiç bir sosyal aktiviteye katılmaksızın bir burs alınabilmesi oldukça zor. Bunun gibi yalnız okul başarısı veya yalnız başına sosyal bakımdan aktif olmanız da yetmeyebilir. Bu özelliklerin hepsine aynı anda sahip olmanız gerekiyor.

Tabi daha başka kriterlere göre de burs verenler olabilir. Bu tür burslarda kişisel ilişkilerin daha ön plana geçeceğini akılda tutmak gerekiyor.

Başarılı ancak parasızlık nedeniyle öğrenimlerinde zorlanan öğrenciler için Türkiye'de devlet, vakıflar ve özel kuruluşların verdiği burslar hakkında püf noktaları...

Başarılı ancak parasızlık nedeniyle öğrenimlerinde zorlanan öğrenciler için Türkiye'de devlet, vakıflar ve özel kuruluşların verdiği burslar bütün masrafları karşılamasa da eğitim finansmanında öğrenciye ciddi kolaylık sağlar.

Yükseköğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun öğrenim ve katkı (harç) kredileri dışında; devlet kuruluşları, çeşitli vakıf, kişi ve özel kuruluşlar tarafından öğrencilere burs veriliyor. Bursların miktarı, bursu veren vakıf veya kuruluş tarafından her yıl yeniden saptanıyor.

Bursların bazıları karşılıklı, bazıları ise karşılıksız oluyor. Karşılıklı bursların nasıl geri ödeneceği burs veren kuruluş tarafından belirleniyor.

Üniversiteyi kazanan ve burs almak isteyen öğrenciler, kayıt yaptırılan üniversite veya yüksek okulun Öğrenci İşleri Bürosu'ndan burs konusunda bilgi alabilirler.

İTO bursları özellikle ekonomi ile ilgili bir bölüm okuyanlara hitap ediyor.

İTO Vakfı
İstanbul Ticaret Odası Vakfı'nın verdiği burslarda aranılan şart, öğrencinin maddi imkanının yetersiz ve bir üniversitede ekonomi ile ilgili bölümlerden birinde okuyor olması. Bursun miktarı her Aralık ayında değişiyor.

Tel: (0212) 511 41 50

VKV, üniversite ve lise öğrencilerine burs veriyor...

Vehbi Koç Vakfı, sosyal ve kültürel hizmetler için Vehbi Koç tarafından 1969'da kuruldu. Eğitim, sağlık ve kültür alanlarında ülkemize kazandırdığı ve ilgili kamu kuruluşlarına devrettiği sayısız tesis yanında, Koç Özel Lisesi, Koç Üniversitesi, Amerikan Hastanesi, Sadberk Hanım Müzesi, Rahmi M.Koç Sanayi Müzesi ve Suna-İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Enstitüsü'nü kurdu.

Üniversite ve lise öğrencilerine burs veriliyor.

Adres: Nakkaştepe, Azizbey Sokak No: 1
Kuzguncuk / İSTANBUL

Tel: 0 216 531 00 00
Fax: 0 216 531 00 99


VEHBİ KOÇ VAKFI EĞİTİM BURSLARININ GENEL İLKELERİ

EĞİTİM BURSLARI
Vehbi Koç Vakfının idaresi altında bulunan eğitim bursları şu kaynaklardan elde edilmektedir.

1. Vakfın Ana Varlık ve diğer fon gelirlerinden ayrılan ödenek,

2. Vakfa eğitim bursuna tahsis edilmek üzere yapılan bağışlar,

3. Koç Topluluğu eğitim yardımı bursları fonu,


AMAÇLAR
Kabiliyetli fakat imkanları sınırlı gençlere eğitimde eşit fırsatlar vermek ve topluma yararlı olmalarını sağlamak. Eğitim yardımı alacak öğrencilerin seçimini eğitim kurullarına bırakarak daha objektif bir değerlendirme sağlamak. Memleketimizin endüstri, ticaret ve eğitim alanında gelişmesine yardım amacıyla özellikle bu alanda gerekli konularda eğitimi desteklemek.


BURS ALMAK İÇİN NASIL MÜRACAAT EDİLİR?
Burs alacak öğrencileri Üniversite Rektörleri veya Fakülte Dekanları ve Okul müdürleri tayin edecekleri burs komisyonları aracılığıyla seçerler. Burs almak isteyen öğrencilerin kendi fakültelerinin dekanlığına veya okul müdürlüğüne başvurmaları gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder