10 Eylül 2013 Salı

9. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Sayfa 91 den 99 a Kadar Sorular ve Cevaplar

Sayfa 91)

1)yazı yazmaktan elim koptu,yazın piknikte top oynuyoruz
bagdan üzüm topladık.bag evinde annenlermi var
ayşegül bize geldi
arkadaşıma gül aldım
3 etkinlik)yaşı eş sesli
güçlü)eş anlamlı
aglrım)zıt anlamlı
eşimiz)yakın anlamlı

sayfa 92
2.Soru)
Doğru cevap -------> yanlış cevap

Doğru kelimesinin yanına başka bir isim gelince zıt anlamı değişir.

6.Etkinlik
çağlar - dağlar yakın anlam
giyerken - soyarken zıt anlam
sevinir - devinir yakın anlam
sayfa 93)
1 Y
2 D
---------------------------
2
Eşanlamlı:Beyaz-ak,Al-kırmızı
Zıt anlamlı:Beyaz-Siyah,çalışkan,tembel,uzun-kısa,yüz-surat
Eş sesli:al kırmızı renk al saten almak anlamı,yüz bir para olan yüz birde cild,kazan bir kazanmak anlamı var birde kazan su kaynatılan.
--------------------------------------
3-kelimeler ve eş anlamları
yaşlı: ihtiyar
gelecek: istikbal
hayat: yaşam
tekrarla: yinele
yenilgi: mağlubiyet
duy: işit
öykü: hikaye
eser: yapıt
sene: yıl
akran: yaşıt
şen: neşeli
olasılık: ihtimal


SAYFA 93:
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:


1-Y, D
2-eş anlamlı, zıt anlamlı, eş sesli bu sıraya göre yazıyorum
-mektep:yok-yok
-endişe:yok-yok
-ak:siyah-yok
-yok-tembel-yok
-yok-kısa-yok
-surat-yok-sayı,yüzmek,para
-yok-kaybet-kazan,kazanmak
-kırmızı-ver-yok
3-kelimeler ve eş anlamları
yaşlı: ihtiyar
gelecek: istikbal
hayat: yaşam
tekrarla: yinele
yenilgi: mağlubiyet
duy: işit
öykü: hikaye
eser: yapıt
sene: yıl
akran: yaşıt
şen: neşeli
olasılık: ihtimal

Sayfa 94:

1. * "sön" fiili ışık anlamında kullanılmıştır
* "sön" fiili türk carşısı bitti anlamında kullanılmıştır
* "sön" fiili birer birer gitti anlamında kullanılmıştır.

2. D-Y-D

3. E

5. Hayat bu gün okula gelmedi.
Hayatımı mahvetti!
Hayat bana yaptığın Allah'a reva mı?


SAYFA 95

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:
BOŞLUKLAR:
1-yan, mecaz, mecaz
2-D, Y, D
3-E
4-C

Hazırlık Çalışmaları sayfa 97
1-)Konuşmak v.b istediğini yap biliyorsun kendıne gore yap
2-)aileler oturmuş yemek yiyor dinlenenler büyük ağaçlar ne görüyorsan yaz
3-)Kelime grubu=En az İki kelimeden oluşur.
4-5 yapmadık
İnceleme sayfa 97
1=Rivayet ederler
bu kent,toprağı cevher,
suyu kevser
havası miskü amber
hasılı cenner misali bi yermiş
hele kentin ortasına öyle bir konak kurulmuşki
görenlerin parmağı ağzında kalırmış.
Kelime Grupları En az iki kelimeden oluşur
anlam ve şekil bakımından uyumlu olması

--------------------------------------------------------------------------------

sayfa 98
2. Anlam bütünlügü, iki ya da daha fazla kelimenin oluşması, belirli bir düzen kural için oluşuyor.
3. Mecaz anlam kazanıyor. Monotami metin olacaktır.

ECİR ve SABIR
1. Bilmiyorum.
2. Bilmiyorum.
3. En az iki kelimeden oluşur.
4. Kullanılamaz. Çünkü mecaz anlam taşırlar.
5. En az iki kelime, mecaz anlam, kısa ve özlü anlatım, kalıplaşmış sözlerdir ve mastar şeklindedirler.
6. Bilmiyorum.

sayfa 99
4.etkinlik:
dilinde tüy bitmek: bir şeyi tekrar tekrar söylemekten usanmak
agzında bakla ıslanmamak: hiç sır saklamamak
çenesi düşmek: çok konuşmak
diş geçirememek: gücü yetmemek
elinden tutmak: yardım etmek
ayak diremek: inat ve ısrar etmek
devede kulak: çok önemsiz ya da çok az
agır başlı olmak: ciddi olmak, davranışlarda aşırıya kaçmamak
el üstünde tutmak: bir kimseye çok saygı ve sevgi göstermek
baş göz etmek: birisini evlendirmek
aklı yatmak: bir işin olabilecegine inanmak
ortalıgı ayaga kaldırmak: çok gürültü etmek
anasının gözü: kurnaz, becerikli, çıkarcı
bir ayagı çukurda olmak: yaşlı, yaşayacak az zamanı kalmış olmak.

4 yorum:

  1. Çok salın çok işime yaradı hoca ödev vermişti hemen bu siteye başvurdum ve ödevleri mi yaptım ALLAH sizden razı olsun salın :) :) :) :) :) :) :) :) :) byy kendinize iiii bakın

    YanıtlaSil
  2. Sizi çok begendim bir numarasınız :D :) :) :) süpırsınız

    YanıtlaSil
  3. süperrrrr wayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

    YanıtlaSil